Ośrodek Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej PORT Towarzystwa Nasz Dom zorganizował kampanię społeczną zatytułowaną „W rodzinie cieplej”, opowiadającą o poruszającym marzeniu małej dziewczynki.

Dzięki współpracy z Radkiem Błońskim, pomysłodawcą kampanii oraz firmami OLX i Kotbury, powstało niezwykłe ogłoszenie odzwierciedlające sytuację tysięcy dzieci w Polsce.

Ośmioletnia dziewczynka o imieniu Zosia poszukuje domu. Opowiada swoje marzenie:

Poszukuję ciepłego domu, w którym mogę zamieszkać od zaraz. Dom nie musi być duży, a lokalizacja, kolory ścian i umeblowanie nie mają znaczenia. Marzę, aby mój dom otoczony był zielenią – wystarczy park lub chociaż kilka drzew. Chciałabym mieć sąsiadów – takich, którzy nawet w smutny dzień z uśmiechem powiedzą „dzień dobry”. W domu powinien czekać na mnie ktoś, choć jedna osoba – serdeczna i mądra. Taka, która lubi spacery, rozmowy i rysowanie, bo ja bardzo lubię rysować. Nie jest ważne ile ma lat i jak wygląda. Ważne, żebym w jej domu poczuła ciepło.

Zosia, podobnie jak 20 tysięcy dzieci w Polsce, mieszka w domu dziecka.

Na stronie wrodziniecieplej.pl pokazane zostały prawdziwe emocjonalne sytuacje dzieci pozbawionych opieki rodziców. Każdego, kogo ten obraz poruszy zapraszamy do zrobienia choćby jednego – najmniejszego kroku. Szczegółów dotyczących wsparcia można szukać na stronie internetowej www.wrodziniecieplej.pl. Powstała strona internetowa jest mapą możliwości pomocy. W zależności od czasu i chęci możemy wybrać rodzaj wsparcia.

Realizacja kampanii była możliwa dzięki wolontarystycznemu zaangażowaniu wielu osób i firm, m.in.: pomysłodawcy Radosława Błońskiego, firmy Kotbury, partnerstwie z serwisem OLX. Prace plastyczne wykorzystane w kampanii powstały w trakcie warsztatów przeprowadzonych przez pana Leszka Zadrąga.

W ramach akcji odbędzie się kampania plakatowa w warszawskich szkołach, przedszkolach i żłobkach, a także w środkach komunikacji miejskiej. Ogłoszenie pojawi się również w stołecznych gazetach.